Osteopati-Massage-Laser-Ultraljud-Löplabb-Skor-Inlägg-Träning

Med denna helkroppsbehandling av leder och muskler samt punktinsats av laser, ultraljud och övningar, rensar jag låsningar och spänningar som gör din kropp rörlig och smärtfri under en längre tid.

Din kroppshållning är mycket viktig.

I stående neutral hållning ser vi tillsammans vilka avvikelser kroppen gör i förhållande till en optimal hållning. Du skall ha en linje från öra-axel-höft-knä-ankel. Fötterna skall peka rakt fram. Axlarna skall vara i linje m.m.

Du blir medveten om avvikelserna och vilka muskler som jobbar mer än andra, redan här kan du träna dig dagligen genom att tänka rätt.

På bänken får du Osteopatisk behandling och från topp till tå inklusive massage på rygg och nacke.
En rörelseanalys där du själv får koll på vilka muskler som är för korta och som påverkar din hållning som ger smärta.

Beroende på person, kropp och smärtområde m.m väljer man specifika behandlingar för bästa resultat.

Vi ser tillsammans efter behandlingen om kroppen har ändrats i possition och kroppshållning jämfört med det vi såg ifrån början.

Du får med dig ett par enkla övningar som gör att din hållning stärks i rätt possition.

Jag rekommenderar denna kroppsservice ett antal ggr per år oavsett om du har ont eller inte. En besiktning på kroppen.

Tillsammans med rätt skor och formgjutna inlägg för DINA fötter, svävar du på moln med ny energi.



 


 Nyheter


 

190102

Euro Accident

Vårdgivarnätverk

 

Läs mer »

 


 

190101

Rehab IFK Värnamo 2019

Osteopat, Fysio och Rehabansvarig för div1 laget i fotboll IFK Värnamo

 

Läs mer »

 


 

181101

HÄLSOMÄSSA 10-12 nov 2018

Allt För Hälsan heter årets Hälsomässa i Stockholm Se trender, få motivation, inspiration för en sund, frisk och välmående livsstil. Möte med bla Footbalance mfl

 

Läs mer »

 

 


 Visste du att...


 

.. kroppen är gjord för rörelse och måttlig ansträngning. Musklernas kolhydrater, glykogenet klarar omkring 90 min löpning innan dom börjar att sina. Därför är halvmarathon lagom att springa. Vid längre lopp måste man tillföra någon form av socker var 5:e km.