Fjällvandring till Rapadalen

I 10 år 2005-2015 har jag varit Färdledare, Fjälledare för Svenska Turistföreningen i Svenska Fjällen på Kungsleden.
Flest vandringar med grupper har jag gjort från Saltoloukta till Kebnekaise.
Även från Abisko till Kebnekaise och från Kvikkjokk till Saltoloukta.
Har varit uppe på Kebnekaisetoppen 6 ggr.

Alltid lika kul och intressant att träffa nya människor som man inte känner och som man håller kontakt med livet ut.


Rapadalen

 Efter 1v med familjen i Saltolouktas fjällstation åkte jag själv till Kvikkjokk för att vara ledare för en STF grupp i 8 mil på Kungsleden. Här står jag mitt i Rapadalen på berget Nammatj med hela Rapadalens delta framför mig i strålande väder. Bakom mig ser vi berget Skierfe som vi besteg dagen efter. Det är balsam för själen att sitta här uppe i sommarväder och bara njuta av en bedårande utsikt.



 


 Nyheter


 

190102

Euro Accident

Vårdgivarnätverk

 

Läs mer »

 


 

190101

Rehab IFK Värnamo 2019

Osteopat, Fysio och Rehabansvarig för div1 laget i fotboll IFK Värnamo

 

Läs mer »

 


 

181101

HÄLSOMÄSSA 10-12 nov 2018

Allt För Hälsan heter årets Hälsomässa i Stockholm Se trender, få motivation, inspiration för en sund, frisk och välmående livsstil. Möte med bla Footbalance mfl

 

Läs mer »

 

 


 Visste du att...


 

.. kroppen är gjord för rörelse och måttlig ansträngning. Musklernas kolhydrater, glykogenet klarar omkring 90 min löpning innan dom börjar att sina. Därför är halvmarathon lagom att springa. Vid längre lopp måste man tillföra någon form av socker var 5:e km.